Stopp för denna gång.

Jaha, då var jag här igen. Ganska länge sedan jag skrev något här. Har haft fullt upp med jul, nyår, födelsedag och en jäkla massa jobb och annat drama. Kul att skriva igen. Kände verkligen för det ikväll, men som vanligt vill inte mina tankar bli perfekta ord i en mening.. Blev väl en helt OK dikt iallafall.., eller nej, jag ska inte kalla det för dikt. Jag är verkligen inte nöjd med meningsuppbyggnaden eller orden som finns mellan raderna. Jag måste bli bättre. Skit samma, mitt resultat för kvällen kanske är början på något bättre. Jag hoppas på det iallafall.
 
 
 
Mina tankar tynar bort
Det är som att livet står still
 
Jag vet inte varför, men det får mig att känna mig tom
och jag har ingen chans att sakta ner oljudet som kommer närmare och närmare
 
Det kommer att slå till
som en krokodil som väntar på att hugga sitt byte
 
Mitt liv hugger till, men det är inte det som skrämmer mig
Mina tankar tynar bort in i en annan värld där min skräck kommer att krossas
 
Där har ni min rädsla som kommer bryta ner mig
som ett oljud som kommer närmare och närmare
 
stopp för denna gång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0